Marknor OÜ
+372 5656 1436
info@marknor.ee

Pean saama selle korteri, muidu suren

Pean saama selle korteri, muidu suren

Eestis on liikvel seltskond kliente, kelle jaoks maakler pole inimene. Telefoni või meili teel kinnisvaraobjekti vaatamist kokku leppides on korterit vaja vaadata kohe nüüd ja praegu.  Aga kokkulepitud ajal  ei vaevu Härra või Proua – parafraseerides Märt Avandit ja Ott Seppa  – “Pean saama selle korteri või muidu suren” isegi kohale tulema.

Olin sunnitud saatma mõned päevad tagasi järgmise sisuga sms-i. “Tere. Palun hinnake edaspidi teiste inimeste aega samaväärselt enda omaga ja julgege ära öelda, kui te tulla ei saa või seda ei soovi.”

Lühike ja lakooniline sõnum Kliendile, kes veel paar-kolm päeva tagasi nii-väga-nii-väga-nii-väga tahtis tulla vaatama ühte korterit ja siis… lihtsalt jättis kohale saabumata. Punkt. Mina olin oma kalendri tema pärast pahupidi pööranud, talle selle nö “ajaaugu” tekitanud, teisest linna otsast kohale tormanud (et pärast jälle sinna tagasi sõita), mingid muud tööd raske südamega tahaplaanile jätnud ning istusin seal tühjas korteris nagu ootaks peatuses trammi, mida kunagi ei tule.

Kas maakler siis polegi inimene?

Helistasin Kliendile – keegi ei võta toru. Helistasin veel. Tühi tuututamine. No istusin ja ootasin selle akadeemilise 15 minutit ka ära igaks juhuks, sest võib ju olla, et midagi on juhtunud. Aga kui see ka täis sai ja olukord oli ikka muutumata, siis kaua sa ikka ootad? Võtsin telefoni ja tippisin südametäiega sellesama sms-i, mis oli veel suhteliselt viisakas .Tegelikult pidanuks lajatama serviti!

Kohati tundub, et Eestis on liikvel seltskond kliente, kelle jaoks maakler lihtsalt polegi inimene. Pigem mõttetu vidin, kes lihtsalt uste avamise eest saab üüratut tasu (jajah, kui te veel ei teadnud, siis selle tööga saab ratsa rikkaks ja tegelikult midagi tegema ju ei pea:-DDDD).

Telefoni või meili teel kinnisvaraobjekti vaatamist kokku leppides on nad jutuga magusad. Sest see – nii vähemalt tundub – on nende selle nädala, ei, lausa kuu kõige tähtsam asi – näha kiiresti seda ägedat objekti, kuhu nii väga kolida tahaks! Maakler jätku kõik muud asjad ära ning tegelgu nüüd ja kohe just temaga.

“Kallid kliendid, ka “ei” on vastus. Ei saa. Ei pääse. Jätame vaatamise ära. Arusaadav.”

Viisakus on mõlemapoolse eduka koostöö alus. Foto: pexels.com

Olgu, püüame. Sest klient on kuningas. Aga kokkulepitud ajal – täpselt nagu seekord – olen korteris ainult mina. Heal juhul on kohal ka korteri omanik. Sest Härra või Proua – parafraseerides Märt Avandit ja Ott Seppa -“Pean selle korteri saama või muidu suren” ei vaevu isegi kohale tulema. Veelgi enam, ta ei suvatse sellest isegi mitte teatada.

Viisakus ja vastastikkune lugupidamine on eduka koostöö alus

Palun helista tunnike varem või saada sms, äärmisel juhul meil ja kõik on arusaadav. Midagi muud tuli ette, laps tuleb ootamatult koolist ära tuua või töö juures läheb koosolekuga pikemalt või mis iganes – me kõik oleme inimesed, meil kõigil juhtub ja tuleb ette. Aga palun ära jäta mind ja minu kolleege piltlikult öeldes vihma kätte üksi istuma.

Muidugi võib juhtuda ka inimlikke eksitusi, kus üks või teine osapool – ka maakler – lihtsalt unustab selle kokkuleppe ära, aga siis vähemalt vastatakse telefonile. Vabandatakse. Ja see on siiras vabandus, mille tunneb juba hääletoonist ära.  Selge. Juhtub. Teeme siis teisel korral ja lepime kokku, et enam ei unusta. Viisakus ja teineteisest hoolimine on ju iga eduka tehingu, iga koostöö ning kokkuleppe alus.

Kallid kliendid, ka “ei” on antud kontekstis vastus. Ei saa. Ei pääse. Ei meeldi siiski. Jätame vaatamise ära. Arusaadav. Aga palun  teavitage sellest ka maaklerit, kes võib-olla halba ilma trotsides ning oma päevaplaani teie jaoks meeleheitlikult kohandada püüdes lubatud kokkusaamisele ilmub. Ja kes siis seal elutoas pika ninaga ning pettunud ilmega niisama aega surnuks lööb kui ülejäänud külastused oma kiiret järge ootavad. Nagu mina tol päeval.

Sest hoolimata kõigest- ka maakler on ikkagi inimene:-)

 

2 kommentaari

  1. Rünno ütleb:

    Järelikult on maakleritel suutmatus asju õigesti organiseerida.
    Arenenud riikides on selle jaoks “esitluspäev”, kus kõik huvilised saavad tulla kindlaks määratud ajal objektiga tutvuma. Seal selgitatakse välja parim pakkuja, vormistatakse eel-leping jne.

    • Karin Soome ütleb:

      Hea Rünno! Kliendipäev on ka alati hea valik ja neid korraldame samuti, kuid kõikidel klientidel ei õnnestu alati sel ajal kohale tulla. Seepärast ongi maakler paindlik ning tuleb kohale ka siis kui klient seda soovib. Kui klient enda poolt pakutud ja kokkulepitud ajal kohale ei ilmu, siis ei ole see mitte maakleri suutmatus, vaid kliendipoolne lugupidamatus.

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga